سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سفر هیات تجاری ژنو به ایران با همکاری اتاق بازرگانی ایران و سوئیس

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و سوئیس، هیاتی اقتصادی متشکل از بیش از ۶۰ مدیر، صاحبان مشاغل و تجار موفق سوئیس با همکاری اتاق بازرگانی ایران و سوئیس و اتاق بازرگانی ژنو از روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه راهی ایران هستند.

این هیات اقتصادی، ضمن بازدید از شهر تهران، بازار، کاخ گلستان، وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی، اتاق بازرگانی تهران، بازار بورس تهران، بانک سامان، دانشگاه شریف، شرکت نستله و شرکت ای.سی.ال، با تجار و همچنین اعضای اتاق بازرگانی ایران و سوئیس دیدار خواهند داشت و در این سفر اقتصادی به بررسی بازار ایران جهت سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های آتی خواهند پرداخت.


دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و سوئیس، ضمن تاکید بر اهمیت حضور این هیات بزرگ اقتصادی سوئیسی در تهران، این اتفاق را گام مفید و ارزشمند دیگری جهت حضور ایران در بازارهای جهانی و همچنین باز کردن درهای ارتباطی اقتصادی ایران با کشورهای اروپایی و آمریکایی علی الخصوص کشور سوئیس دانست و آن را به فال نیک گرفته است.

با توجه به مذاکرات اخیر هیات‌ها و مسئولین سیاسی جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی و توافقات انجام شده پیرامون رفع تحریم‌های بین‌المللی و ورود ایران به بازارهای جهانی، این اتفاق پس از چند رویداد پیشین برگزار شده توسط اتاق بازرگانی ایران و سوئیس نشان‌دهنده‌ی شروع راهی مفید و ارزشمند برای کشور ایران و تجار و صاحبین مشاغل ایران است.

این اتفاق تازه‌ترین نشانه از بهبود روابط ایران با کشورهای غربی است که پس از آغاز کار دولت دهم در ایران آغاز شده و با توافق جامع اتمی و رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران سرعت گرفته است.

پیش از این و در دیداری رسمی، در تاريخ ٧ اسفند ١٣٩۴ یوهان اشنایدر آمان، رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس طى سفرى سه روزه با استقبال رسمی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در کاخ سعدآباد، وارد تهران شد و در مراسمی با میزبانی و حمایت اتاق بازرگانی ایران و سوئیس از بیمارستان خیریه محک دیدار کرده و همچنین در مراسم تدارک دیده شده با حضور اعضای این اتاق شرکت نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *